Polityka prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności przedstawia kwestie dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Notibox sp. z o.o., wykorzystywania przez Notibox sp. z o.o. plików cookies oraz podobnych technologii w związku z korzystaniem przez użytkowników ze stron internetowych prowadzonych przez Notibox sp. z o.o., które odsyłają do niniejszej Polityki.
- Administratorem Danych Osobowych (dalej: Administrator) jest Notibox Sp. z o.o. ul. Komandosów 9/41, 30-334 Kraków wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 676-260-66-78, KRS: 0000934065. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych należy kierować na adres: [email protected].
- Cele, podstawy i okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach i w oparciu o poniżej określone podstawy prawne:
- w celu umożliwienia korzystania z formularzy (kontaktowych i rejestracyjnych), w celu mierzenia i analizowania ruchu sieciowego na stronach internetowych Administratora, zliczania statystyk dotyczących korzystania ze stron internetowych, zbierania informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze stron internetowych Administratora oraz w celu zapisania wybranych przez użytkownika ustawień i personalizacji na podstawie zgody udzielonej na wykorzystanie poszczególnych plików cookies. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu użytkownika do zaprzestania przetwarzania danych lub w niektórych przypadkach samodzielnej zmiany ustawień przeglądarki internetowej przez użytkownika;
- w celu związanym z zawarciem, wykonywaniem i ewentualnym rozwiązaniem umowy sprzedaży produktów, usług, rozwiązań lub aktualizacji produktów Administratora. Powyższe obejmuje także komunikację z użytkownikiem w trakcie negocjacji w celu zawarcia takiej umowy oraz komunikację przez cały okres trwania umowy;
- w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących Administratorowi z tytułu świadczonych usług. Dane osobowe przetwarzane w tym celu będą przetwarzane w okresie przedawnienia poszczególnych roszczeń;
- w celach marketingowych oraz informacyjnych, polegających na marketingu usług własnych Administratora, w tym w szczególności poprzez newsletter (e-mailowe powiadomienia kierowane do użytkownika o ofertach, szkoleniach lub treściach dotyczących usług Administratora, zawierające również informacje handlowe) oraz marketing bezpośredni (przesyłanie informacji handlowych drogą e-mailową, telemarketing). Podanie danych osobowych w tym celu jest dobrowolne i są one przetwarzane do czasu cofnięcia zgody przez użytkownika;
Podstawą prawną przetwarzania przez Administratora danych osobowych użytkownika w celach wskazanych powyżej może być:
- udzielona przez niego zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może być w każdym czasie wycofana. Dane użytkownika będą przetwarzane do czasu wycofania przez niego zgody;
- konieczność przetwarzania dla realizacji obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub dla wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO). Administrator będzie przechowywał dane osobowe w okresie trwania umowy oraz w czasie trwania obowiązków prawnych;
- realizacja uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. RODO), z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności użytkownika. Dane te będą przechowywane w okresie przedawnienia poszczególnych roszczeń.
- Przekazywanie danych
Administrator może udostępniać dane osobowe użytkownika podmiotom zewnętrznym, w szczególności podmiotom współpracującym z Administratorem, tj. dostawcom usług IT (w tym świadczącym usługi hostingowe, serwisowe lub wsparcia technicznego); dostawcom usług płatniczych i bankom; podmiotom świadczącym usługi księgowe, audytorskie lub prawne; podmiotom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie; agencjom marketingowym; innym podmiotom, które mogą żądać udostępnienia danych na podstawie ogólnie obowiązujących przepisów prawa.
Administrator nie zamierza przekazywać żadnych danych osobowych poza teren UE oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Zautomatyzowanie przetwarzania danych
Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany oraz nie wykorzystuje profilowania.
- Prawa użytkownika
Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują:
- prawo dostępu do danych osobowych oraz otrzymania kopii przetwarzanych danych;
- prawo sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz prawo uzupełnienia brakujących danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych ("prawo do bycia zapomnianym") jednakże tylko w wypadkach określonych w obowiązujących przepisach prawnych;
- prawo do przeniesienia jej danych osobowych do innego administratora;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w wypadkach i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, w przypadku przetwarzania danych osobowych w oparciu o udzieloną zgodę, przy czym cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
Administrator nie otrzymuje żadnych danych osobowych dotyczących sygnalistów, dlatego też nie przysługują im żadne, wskazane powyżej prawa związane z ochroną danych osobowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za dane osobowe umieszczane w treści korespondencji pomiędzy użytkownikiem usługi a sygnalistą. Obowiązek ochrony danych osobowych zawartych w takiej korespondencji ponosi użytkownik usługi.
- Pliki cookies
W trakcie korzystania ze stron internetowych Administratora, może on zbierać w sposób automatyczny dane dotyczące użytkownika, takie jak: adres IP, rodzaj przeglądarki lub systemu operacyjnego wykorzystywanego przez użytkownika. Dane te mogą być zbierane za pomocą plików cookies lub podobnych technologii, czyli danych informatycznych, w szczególności plików tekstowych, przechowywanych w urządzeniach końcowych użytkowników w trakcie korzystania przez nich ze stron internetowych.
Pliki cookies wykorzystywane są przez Administratora do poprawy jakości usług świadczonych za pośrednictwem jego stron internetowych, zapamiętywania ustawień i preferencji użytkowników w celu optymalizacji korzystania ze stron internetowych, tworzenia anonimowych statystyk, pozyskiwania informacji o źródle, z którego użytkownik trafił na stronę internetową Administratora oraz zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności stron internetowych Administratora.
Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
- sesyjne – pliki tymczasowe, które pozostają na urządzeniu użytkownika do momentu opuszczenia przez niego strony internetowej, odświeżenia przeglądarki internetowej lub jej wyłączenia;
- stałe – pliki trwałe, które pozostają na przeglądarce urządzenia użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika;
- zewnętrzne – pliki pochodzące z witryny zewnętrznej takiej jak Google, Facebook, YouTube. Podlegają one ich własnej polityce prywatności.
Stosowane są również następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień np. w zakresie wybranego języka regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Administrator informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na jego stronach internetowych.
- Postanowienia końcowe
Zapisy niniejszej Polityki podlegają prawu polskiemu.
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.